جستجو
بازگشت به همه

تندیس

تندیس

 

تندیس

ساخت تندیس با گرایش اداری ، فرهنگی هنری ، ورزشی ، درسی ، آموزشی ، ادبی ، بازنشستگی نیز با مدل های مختلف امکان پذیر است . اما بهترین نوع تندیس کدام است ؟ تندیس چگونه ساخته می شود ؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

 

تندیس چیست

تندیس به طور معمول به مجسمه های کوچک و قابل حملی گفته می شود که دارای طولی بین حداکثر 30 سانتی متر و عرضی بین 10 تا 15 سانتی متر است که ارتفاع استاندارد تندیس 22 سانتی متر است و برای یاد بود و گرامیداشت رویدادی خاص و یا ‏به عنوان نماد و نشانه‌ی مراسم ویژه ای مثل جشنواره ، همایش و . . . ساخته می شود . تندیس علاوه بر ‏کارکرد های فرهنگی دارای کارکرد های تجاری و تبلیغاتی نیز می باشد ، به این ترتیب که نشان و لوگو ‏یک شرکت یا کارخانه در ترکیب با عناصر دیگر می تواند در یک تندیس به کار رود و برای تزئین فضا یا ‏به عنوان هدایایی صرفا تبلیغی استفاده شود .‏

 

ساخت تندیس

ساخت تندیس با گرایش اداری ، فرهنگی هنری ، ورزشی ، درسی ، آموزشی ، ادبی ، بازنشستگی نیز با مدل های مختلف امکان پذیر است .

سفارش طراحی و ساخت تندیس اختصاصی برای جشنواره ها ، نمایشگاه ها و همایش ها، بر اساس کیفیت مورد درخواست و با استفاده از متریال های متنوعی نظیر پلکسی گلاس ، مولتی استایل ، فیبر MDF ، چوب ، ورق فلز ، سنگ و یا ترکیبی از همه این ها و البته با قابلیت چاپ رنگی و حکاکی امکان پذیر می باشد .

بنابراین در انتخاب مشاوره برای طراحی و ساخت خود نهایت دقت را به عمل بیاورید . در طراحی تندیس ، طراحان ابتدا به نظر شما دقت می کنند و سپس با توجه به تجربه و مهارت های خود به شما بهترین پیشنهاد را می دهند .

  • برای سفارش تندیس در وزن های مختلف با ما تماس بگیرید .
  • تمامی تندیس ها از مرحله طراحی تا رسیدن دست مشتری در آلما پلاک انجام می شود .
  • آلما پلاک با سابقه ای طولانی در زمینه تندیس مشتری را یاری می کند .

 

انواع ساخت تندیس

 

تندیس پلکسی

مواد تشكيل دهنده‌ی اين تنديس‌ ها ، پلكسی گلاس می باشد كه در ضخامت‌ ها و رنگ‌ های متنوع وجود دارد . بعد از طراحی قطعات مورد نياز ساخت ، توسط دستگاه ليزر با دقت بسيار بالا برش و در صورت نياز عبارت‌ های مورد نياز روی آن حک می شود .

ويژگي هاي برش ليزري پلكسی گلاس عبارتند از :

  • امکان برش طرح های بسیار پیچیده
  • امکان برش با سرعت بالا
  • لبه های برش خورده صاف
  • امکان برش با ظرافت و دقت بالا

بطور خلاصه مزیت اصلی تندیس پلکسی جذابیت در عین قیمت پایین و سرعت تولید تیراژ بالا می باشد .

این نوع تندیس ها شامل شفاف و رنگی می باشد .

پایه را معمولا 10 میلی متر یا 20 میلی متر میگیرند که بستگی به ابعاد شکل تندیس دارد .

 

تندیس پلکسی

 

 

تندیس چوبی

این نوع تندیس ها برای تیراژ بالا به صرفه است ، کاملا کار دست و با ارزش است .

اگر به دنبال کار تک میگردید ما به شما این نوع تندیس (تندیس چوبی) را پیشنهاد میکنیم .

 

تندیس چوبی

 

 

تندیس ریخته گری

تندیس های فلزی که اصطلاحا به آن ها تندیس ریخته گری گفته می شود ، یکی از شاخص ترین ویژگی های تندیس ریخته گری ، جلوه زیبای آن می باشد . به همین دلیل در ساختار آنها از موادی بهره گرفته می شود که بازتابی گیرا و جذاب داشته باشد ، روکش های طلا و نقره که با آبکاری بر روی قطعات از گونه موادی هستند که جلای چشم نوازی به تندیس ها می بخشد . متریال این نوع تندیس ها ، برنج است که معمولا از آب طلا استفاده میشود . کار حجمی است برای ساخت این نوع تندیس ها زمان زیادی صرف میشود و هزینه این نوع تندیس ها به نسبت تندیس های دیگر بالا می باشد .

 

تندیس ریخته گری

 

 

تندیس ترکیبی

متریال این نوع تندیس ها ، ترکیبی از تمامی متریال هایی که برای ساخت تندیس مورد استفاده قرار می گیرند ، می باشد 

 

تندیس ترکیبی

 

سفارش تندیس

برای سفارش تندیس باید ابتدا با مجموعه صنایع مبتکران تماس گرفته و با کارشناسان مرتبط در این زمینه مشورت نمایید .

 

طراحی تندیس

طراحی و اجرا بر اساس درخواست شما می تواند بسیار متنوع باشد . طراحان بر اساس نیازها و ملاک های شما برای طراحی و ساخت تندیس اقدام به طراحی نموده و طرح اولیه را برای شما ارسال کرده و پس از تایید شما اقدام به ساخت تندیس شما می شود .

 

قیمت تندیس

برای برآورد هزینه تندیس باید ابتدا با کارشناسان مرتبط در این زمینه مشورت نمایید . هزینه طراحی و اجرا بر اساس درخواست شما می تواند بسیار متنوع باشد . تندیس ها از نمونه های بسیار ارزان تا نسبتا نفیس قابل طراحی هستند . کارشناسان ابتدا نیاز های و ملاک های شما برای طراحی و ساخت تندیس را به خوبی گوش فرا داده و سپس با توجه به سخنان شما و همچنین ملاک های ساخت تندیس و تیراژ شما اقدام به بررسی قیمت تندیس می نمایند و سپس به شما اطلاع می دهند .

نظرات
نظر دهید بستن