جستجو
بازگشت به همه

بج سینه چیست؟

بج سینه

بج سینه نمادی از شرکت یا ارگانی که در آن در حال خدمت هستین را گویند . که بر روی کت در جای مشخص قرار داده میشود معمولا از لوگوی همان سازمان یا ارگان برگرفته میشود . اما بهترین نوع بج سینه کدام است ؟ بج سینه چگونه ساخته می شود ؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

 

بج سینه چیست

بج سینه یا ساین در اصطلاح و بعضی ها هم به اشتباه پچ سینه ، بژ سینه ، مدال سینه، گل سینه، سنجاق سینه، سنجاق کت، نشان سینه و … می گویند . ولی نامی که بین صاحبان این حرفه مطرح است کلمه بج Badge است .

این محصولاتی که بر روی لباس سوار می کنند حالت شناسایی دارد . حال می تواند بج سینه یا اتیکت سینه باشد . در زمان قدیم به بج سینه گل سینه نیز می گفتند .

ساخت بج سینه

بج سینه نمادی از شرکت یا ارگانی که در آن در حال خدمت هستین را گویند . که بر روی کت در جای مشخص قرار داده میشود معمولا از لوگوی همان سازمان یا ارگان برگرفته میشود .

بنابراین در انتخاب مشاوره برای طراحی و ساخت خود نهایت دقت را به عمل بیاورید . در طراحی بج سینه ، طراحان ابتدا به نظر شما دقت می کنند و سپس با توجه به تجربه و مهارت های خود به شما بهترین پیشنهاد را می دهند .

امروزه بج به عنوان ابزاری جهت معرفی سازمانی که یک شخص در آن مشغول به فعالیت است شناخته میشود.

به اینصورت که یک بج نماد یک لوگو، برند یا طرح موردنظر یک شرکت است و یا نصب آن روی لباس درواقع بین شخصی که نشان سینه را روی لباس خود نصب کرده و لوگوی معرفی کننده آن شرکت، ارتباطی ایجاد میشود.

بج سینه در واقع نوعی تبلیغات صامت است که به نسبت قیمت آن کالایی لوکس و با ارزش محسوب میشود.

 

انواع بج سینه

بج سینه به دو بخش تقسیم میشود :

  • بج سینه فلزی
  • بج سینه غیر فلزی

انواع آبکاری بج سینه

  • آبکاری طلا
  • آبکاری الکتروفورتیک

جنس بج سینه

متریال بج سینه برنج ، استیل ، مولتی استایل ، آلومینیوم و حتی بج های ریخته گری و سربی می تواند باش . البته پلکسی گلاس هم می تواند باشد اما عرف آن برای ساخت بج سینه ، برنج می باشد .

بج سینه سرب ( ریخته گری )

این نوع بج سینه که به صورت عمده تولید می شود . یعنی تیراژی بالای 5000 تا 10000 تا دارد . و نیاز به برجسته بودن دارد .  این نوع بج سینه از متریال سربی استفاده می کنند .

معمولا بج سینه های نظامی ، سر دوشی ، مدال های نظامی همه از جنس سربی ریخته گری می باشد چون طرح ثابتی دارد . بعنوان مثال لوگو سپاه ، لوگو ارتش ، لوگو نیروی انتظامی ، لوگوی سرهنگی و … تیراي تولید می شود و وقتی هم که تیراژ است بهتر است که از قالب ریخته گری استفاده شود . زیرا قیمت مناسب تری دارد و اگر تیراژ خیلی بالاتر باشد حتی تا 60% هم می تواند قیمت آن از مدل های دیگر ارزان تر باشد .

آبکاری بج سینه های سربی کمی ضعیف می باشد و مجموعه صنایع مبتکران زیاد این بج سینه ها را توصیه نمی کند .

بج سینه مولتی استایل

زمینه جنس بج سینه با متریال مولتی استایل از ABS تشکیل شده و روی آن یک میکرونی از فلز می باشد . شبیه فلز و رنگ فلز می باشد . آبکاری فلز‌ ، هر چیزی می تواند باشد .

بج سینه مولتی استایل جنس سبکی دارد و مشابه فلز می باشد برای ساخت ج سینه فقط می توانیم زمینه فلزی داشته باشیم با نوشته رنگ مشکی یا برعکس آن ، زمینه مشکی با نوشته طلایی داشته باشد . این یکی از معایب بج سینه مولتی استایل می باشد .

این نوع بج سینه ها برای تولید سرعت بالایی دارند . بعنوان مثال وقتی یک سازمانی 10 عدد یا 20 عدد بج سینه می خواهد و کار خود را فردای روز سفارش بخواهد  از بج سینه هایی با متریال مولتی استایل استفاده میکنیم که این نوع بج سینه خیلی کمتر دیده شده که برای بح سینه مورد استفاده قرار گیرد .

نحوه ساخت این نوع بج سینه ها با دستگاه لیزر است که لوگو مورد نظر را حک می کنند ، برش می دهند و از پشت با چسب یک دو سه یا چسب آهن ، حال بسته به زمان سوزن را بر روی مولتی استایل سوار می کنند .

تولید بالای ان نوع بج سینه از مزایای آن محسوب می شود .

از معایب بج سینه مولتی استایل میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سبک بودن
  • تنوع رنگ بالایی ندارد
  • نحوه اتصال سوزن (چون سوزن آن با چسب به محصول می چسبد ممکن است در طولانی مدت کارایی خود را نداشته باشد .) برای مولتی استایل از آهنربا هم میتوان استفاده کرد ولی چون خود آهنربا متریال گرانی می باشد بهتر است برای مولتی استایل استفاده نشود . بعنوان مثال اگر یک بج سینه مولتی استایل 5000 تومان باشد قیمت آهنربا 6000 تومان است که هزینه هر عدد بج سینه 11000 تومان میشود که این مبلغ برای بج سینه مولتی استایل به صرفه نیست .

بج سینه آلومینیوم

این نوع بج سینه از نظر سرعت کاملا مشابه به بج سینه مولتی استایل می باشد . با این احتساب که نوع پرش آن مقداری سخت تر و دشوار تر می باشد .

یعنی اگر بج سینه هایی که بخواهیم دور بر باشد و آن نوع برش دور بر لوگو باشد ، کمی کار را دشوار می کند .

بج سینه های آلومینیومی ، بج های بسیار خوشگلی می باشند و خواسته خیلی از شرکت ها بج سینه های آلومینیومی می باشد . شرکت هایی که لوگو خود را به صورت Transparent طراحی کردند و رنگ واحدی برای لوگو خود ندارند . به این صورت که رنگ های لوگو خود تفکیک شده نیست . یا کسانی که روی رنگ لوگو خیلی حساس می باشند و می خواهند تمامی جزئیات بر روی بج سینه خود باشد . ما بج های آلومینیومی که روی آن یک روکش پلی استر دارد را پیشنهاد می کنیم .

این نوع بج سینه همانند بج سینه مولتی استایل سرعت العمل بالایی در تولید دارد و نسبتا ماندگاری بالایی دارد که مزایای این نوع بج به شمار می رود .

و از معایب این نوع بج سینه نوع اتصال آن می باشد که با چسب است و می توان از آهنربا نیز استفاده کرد .

بج سینه هایی که جنس آنها آلومینیوم می باشد . روکش پلی استر دارد و نوع اتصال آنها آهنربا می باشد .

بج سینه های آلومینیومی بج سینه های فوق العاده شیک ، امروزی و باکلاسی است و ما این نوع بج ها را پیشنهاد می کنیم .

بج سینه استیل

بج سینه استیل بج دهایی هستند که از نظر محدوده برش کمی دشوار می باشند . برای بج سینه هایی که نیاز به دور برش دارند بهتر است از متریال برنج استفاده شود .

مزایای این نوع بج سینه عبارتند از :

  • رنگ این نوع بج سینه ثابت می باشد و از بین نمی رود .
  • جنس آن فلز می باشد .
  • نوع اتصال آن سوزن می باشد . ( جوش دادن سوزن این نوع بج سینه ها نیاز به تجربه بالا و تخصص خاصی دارد .‌)

بج سینه برنجی

بج سینه های برنجی عرف بازار هستند و اکثر بج سینه های مختلف با متریال برنج ساخته می شود .

محاسن این نوع بج سینه شامل موارد زیر می باشد :

  • این نوع بج سینه میتواند به صورت مات و براق باشد . بج سینه ای می باشد که خیلی عرف می باشد و همه آن را می پسندند .
  • توانایی رنگ شدن دارد .
  • توانایی آبکاری خوب را دارد . یعنی میتوان خیلی خوب آن را آبکاری کرد . ( آب طلا‌ ، آب کروم ، آب سیلور ، آب نیکل حتی قلم کاری مس نیز بر روی آن اجرا می شود .‌)

بج سینه های استیل که قبل تر به آن اشاره کردیم . ممکن است مشتری رنگ بج خود را کروم یا سیلور بخواهد . مجموعه صنایع مبتکران بج برنجی می سازد ، آبکاری کروم  میکند و بج سینه سیلور می شود .

حال دلیل اینکه بعضی اوقات از برنج و بعضی اوقات از استیل استفاده میکنند این است که بج هایی که نیاز به دور بری داشته باشد . برنج تقریبا خشک و نرم است و اره کاری بر روی آن بسیار راحت می باشد . یعنی اگر این نوع متریال را با اره برش بزنند خیلی راحت برش می خورد . به این دلیل اگر مشتری بخواهد رنگ بج سینه اش سیلور باشد و نوع برش آن دور بر باشد ، با برنج آن را می برند و بعد آبکاری کروم میدهند که در واقع رنگ استیل می شود .

نحوه اتصال آن آهنربا است و به سوزن و آهنربا خوب نصب می شود .

روی تیراژ بالای برنجی روش تولیدی است که قیمت های مناسبی دارد و الآن به تازگی منسوخ شده  و مجموعه صنایع مبتکرانکمی با خلاقیت و تجربه و ترکیب کردن چند صنعت این کار را انجام داده است .

سفارش بج سینه

برای سفارش بج سینه باید ابتدا با مجموعه صنایع مبتکران تماس گرفته و با کارشناسان مرتبط در این زمینه مشورت نمایید .

 

طراحی بج سینه

طراحی و اجرا بر اساس درخواست شما می تواند بسیار متنوع باشد . طراحان بر اساس نیازها و ملاک های شما برای طراحی و ساخت بج سینه اقدام به طراحی نموده و طرح اولیه را برای شما ارسال کرده و پس از تایید شما اقدام به ساخت بج سینه شما می شود .

بج هایی که به صورت مستطیل طراحی می شوند . بج سینه هایی هستند که در یک کاور و قاب طراحی می شوند و بر روی سینه نصب می شوند .

نوع برش بج سینه مستطیلی میتواند با اره مویی ، گیوتین ، لیزر و با قالب می تواند باشد که بسته به تعداد و زمان تولید بج سینه نوع برش آن با چه فرآیندی صورت گیرد .

نظرات
نظر دهید بستن