جستجو
بازگشت به همه

اتیکت سینه

اتیکت سینه

اتیکت سینه یا اتیکت اسم یک نشان یا برچسب است که در لباس خارج از منزل استفاده میشود . وسیله ای است برای نمایش نام کاربری یا عنوان شغلی برای دیگران که از طریق آن شخص مورد نظر را زودتر بیابد .

اتیکت سینه را می توان بدون نام تهیه کرد تا نام کاربری بتواند دست نویس یا چاپ شود .

ساخت اتیکت سینه

یکی از تجهیزات تبلیغاتی که امروزه نقش مهمی در سازمانها ، شرکت ها ، ارگان ها و فروشگاه های بزرگ ایفا می نماید ، اتیکت سینه می باشد .

اتیکت سینه به نام های متعددی همچون اتیکت ، اتیکت اسم ، اتیکت پرسنلی ، اتیکت آهنربایی ، اتیکت فلزی ، و … درایران مطرح است ولی نامی که در بین صاحبان این حرفه مطرح است کلمه اتیکت سینه می باشد .

اتیکت سینه یک نوع شناسه معرفی کوتاه به افرادی مخاطب آن فرد قرار میگیرند دارند . و تشخیص وظیفه فرد برای رجوع کننده ، در کل یک نوع کارت شناسایی برای رجوع کننده که به راحتی قابل رویت می باشد شرکت هایی که از اتیکت سینه استفاده می کنند از دیسیپرین بالا و نظم برخوردارند . یکی از راه های تفکیک افراد در سازمان ها یا اورگان ها یا اداره جات یا بخش هایی که به مردم خدمات می دهند ، جداسازی ، معرفی به یوزر و ارباب رجوع از طریق اتیکت سینه می باشد .

از این رو جهت بالا بردن میزان دقت در این محصول استفاده از تصاویر کارمندان بسیار کارآمد می باشد . و به مشتریان این امکان را می دهد تا اسم و سمت فرد پاسخگو را دانسته و از صحت این اسم و سمت توسط تصویر فرد نیز به  یقین خواهد رسید .

تبلیغات و برندسازی بصری هنگام پاسخگویی به مشتریان حضوری و همچنین درج مشخصات شامل نام و نام خانوادگی ، سمت ، عکس و …

مناسب استفاده در غرفه های نمایشگاهی ،  فروشگاه ها ، دفاتر شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی ، مراکز پزشکی و درمانی و … می باشد .

همانطور که گفته شد یکی از راه های شناسایی افراد به مجموعه های مختلف اتیکت سینه می باشد .

اتیکت سینه ها بر مبنای متریال ها دسته بندی می شوند .

انواع اتیکت سینه

اتیکت سینه به دو بخش تقسیم می شود :

اتیکت سینه فلزی

اتیکت فلزی به طور معمول از دو فلز استیل و برنج ساخته می شود .

اتیکت سینه فلزی هایی که از فلز استیل ساخته می شوند ، نوشته بر روی آن حک می شود . رنگ آن ها ذاتا سیلور می باشد و هیچوقت تغییر رنگ نخواهد داشت . عمرش نسبت به آلومینیوم بسیاز زیادتر است .

یکی از معضلات این متریال این است که تفکیک رنگ ندارد . استیل طلایی هم مانند استیل سیلور می باشد تنها تفاوت این دو فقط رنگ زمینه می باشد .

اتیکت سینه فلزی هایی که از برنج ساخته می شوند ، مشابه استیل طلایی و نقره ای است با یک سری مزایا و معایب که چه زمان هایی از استیل  استفاده می کنیم . نسبت به استیل سبک تر است . توانایی برش خوردن دارد . یعنی اگر در اتیکت جایی ، لوگویی را بخواهیم اجرا کنیم توان برش خوردن دارد . و همچنین گوشه های برنج را به راحتی می توان نیم گرد یا به اصطلاح (Curve) کرد . و همچنین با استفاده از این نوع متریال طرح های مات و براق با استفاده از آبکاری طلا یا آب کروم که بسیار زیبا و پرطرفدار می باشد را نیز میتوان اجرا کرد .

اتیکت سینه فلزی هایی که از فلز استیل ساخته میشود دارای معایبی چون سنگین بودن ، لبه ی تیز ، محدودیت رنگ می باشد و حسن هایی مثل ماندگاری بالا توان ساخت در تیراژ پایین را دارا بوده است .

اتیکت هایی که از فلز برنج ساخته میشود دارای معایبی چون سنگین بودن ، محدودیت رنگ و ماندگاری پایین در رنگ خود فلز می باشد و حسن هایی چون قابلیت برش در طرح های مختلف ، آبکاری طلا ، زیبایی بی نظیر ، اجرا در تیراژ پایین را دارا می باشد .

اتیکتهایی که از فلز آلومینیوم ساخته میشود دارای محاسنی چون سبک بودن لبه ی سیقلی ، بدون زاویه ( گردی کنار ) نامحدود بودن در طرح و رنگ و معایبی چون ماندگاری رنگ در طول مدت طولانی نسبت به دیگر فلزات که با استفاده از روکش پلی استر این مشکل حل شده است .

توصیه ما برای سفارش اتیکت سینه فلزی با جنس آلومینیوم هست به چند دلیل

  1. قیمت مناسب
  2. زمان تحویل کوتاه
  3. عدم محدودیت طرح و رنگ
  4. سبک بودن محصول
  5. تیز نبودن لبه ی برش

اتیکت سینه غیر فلزی

اتیکت سینه غیر فلزی به صورت معمول از سه متریال مختلف آلومینیوم ، مولتی استایل ، پلکسی گلاس ساخته میشود .

اتیکت سینه آلومینیومی که بسیار مرسوم و رایج می باشد . طریقه کار بر روی آن به صورت چاپی است که یک سری معایب و مزایا دارد:

یکی از مزایای متریال آلومینیوم سبک بودن آن می باشد . هنگام استفاده به علت سبکی این جنس ، بر روی جیب پیراهن آقایان و بانوان سنگینی نمی کند .

از نظر اجرای طرح ، رنگ های نامحدود دارد و هر رنگ و طرح را می توان اجرا کرد . حتی عکس پرسنل که البته از نظر مجموعه ما یعنی مجموعه صنایع مبتکران انداختن عکس کار خوب و جالبی نیست و از نظر مجموعه ما منسوخ شده است که بعضی از ارگان ها این کار را انجام می دهند و ما انجام می دهیم .

سه نوع چاپ بر روی این متریال ها صورت می گیرد :

  • چاپ فلت بد
  • چاپ سابلیمیشن
  • چاپ حرارتی

چاپ فلت بد بهترین گزینه است اما چاپ سابلیمیشن مشکلی که دارد این است که بعد از مدتی از بین می رود .

روش اتصال این نوع اتیکت به سه صورت می باشد .

  • سوزن
  • مگنت
  • سوزن بج ( که این را برای متریال های استیل و استیل طلایی و برنجی استفاده می کنند .‌)

با سوزن اتیکت فرقی نمی کند که البته ما سوزن اتیکت را پیشنهاد میکنیم ، بهتر است .

اتیکت سینه هایی که از جنس مولتی استایل ساخته می شوند ، مشابه فلز می باشد ، دو رنگ طلایی و نقره ای دارد . تقریبا شبیه استیل طلایی است با این تفاوت که خیلی ظریف تر از نظر کیفیت می باشد.

مولتی استایل در دو رنگ طلایی و نقره ای هست که مشابه فلز استیل و برنج هست از معایب آن میتوان به ماندگاری پایین و سبک بودن بیش از اندازه و محدودیت رنگ ( فقط مشکی ) آن اشاره کرد و از حسن این محصول میتوان به تعداد سفارش ذر تعداد پایین سرعت حاضر شدن ( حتی یک روز ) اشاره کرد .

اتکیت سینه غیر فلزی که از جنس پلکسی گلاس ساخته می شود که بر روی آن نوشته ها چاپ می شود ، مشابه متریال مولتی استایل می باشد از مزایای آن می توان به سبک بودن ، نامحدود بودن رنگ ، قابلیت برش آن اشاره کرد .

از معایب اتیکت سینه هایی با این نوع متریال می توان به اینکه چاپ آن ها بعد از مدتی از بین می رود اشاره کرد .

اتیکت های پلکسی مقاوم در برابر رطوبت سبک و بدون محدودیت رنگ هستن و با پی وی سی تشابه بسیار دارند ، نوشته ها و تصاویر با دستگاه پانتو گراف بر روی آن حک می شود .

پشت تمامی اتیکت سینه ها را مگنت (آهنربا) می چسبانیم که لباس را خراب نکنند .

گاهی اوقات بر روی اتیکت سینه ها پلی استر ریخته تا به کار زیبایی و جلا ببخشد .

 

شیوه اتصال به لباس اتیکت سینه

اتیکت سینه از روش های متفاوتی همچون آهنربا، سوزن و … ممکن است متصل گردد . نوع اتصال اتیکت سینه در اخر به سفارش مشتری انجام می شود .

انواع شیوه های اتصال به لباس اتیکت سینه

  • مگنت ( آهنربا )
  • سوزن های قفل دار
  • سنجاق قفلی

مگنت ( آهنربا )

این نوع شیوه اتصال بهترین شیوه می باشد اما مانند دیگر شیوه ها مززایا و معایبی نیز دارد .

مگنت به دلیل محکم بودن و عدم آسیب رساندن به لباس مانند سوراخ کردن از همه شیوه ها بسیار محبوب تر و پر کاربرد تر می باشد . اما همانطور که گفته شد ، علاوه بر مزایا ، معایبی را نیز دارا می باشد . اتیکت های سینه ای که دارای پشتوانه مغناطیسی یا در اصطلاح مگنتی هستند برای افرادی که دارای دستگاه ضربان ساز در قلب خود هستند مضر است و پیشنهاد نمیشود . و بهتر است از شیوه های دیگر بهره ببرند .

 

نظرات
نظر دهید بستن